Kauppakeskus Goodmanin vuoden kokonaismyynti kipusi 82,5 miljoonaan euroon. Myynti- ja kävijäennätykseen siivittivät uudet liikeavaukset ja sisätilaremontin kautta lisääntynyt viihtyisyys.
Goodmanille vuosi 2024 oli menestyksekäs – kauppakeskus teki jälleen myyntiennätyksen, kun kokonaismyynti kipusi 82,5 miljoonaan euroon. Näin ollen kasvua myynnissä oli jopa 9,8 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Kasvua oli myös keskiostoksessa, joka kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 8,2 prosenttia, ollen 28 € vuonna 2024.
Goodmanissa avattiin vuonna 2024 useita uusia myymälöitä, jotka osaltaan siivittivät kokonaismyynnin ennätykseen. Uusia liikkeitä olivat Tempur Brand Store, Bärbar, iCare second hand -myymälä ja ravintolamaailmaa monipuolistamaan avautunut Monal Indian Cuisine. Myös vuoden 2023 loppupuoliskolla Goodmanissa toimintansa aloittanut Terveystalo on tuonut paljon lisää asiakkaita kauppakeskukseen, mikä loi kasvua myös vuoden 2024 myyntilukemiin.
– Olemme saaneet Goodmaniin useita uusia liikkeitä vahvistamaan jo ennestään monipuolista tarjontaamme. Lisäksi joulunajan pop up -myymälät kiinnostivat kävijöitä ja ilokseni voinkin kertoa, että Mall&Mall, pienyritysten yhteinen myymälä, jatkaa toimintaansa Goodmanissa, kertoo kauppakeskuspäällikkö Virve Hannukka.
Goodmanin uudistuneet sisätilat saivat vuonna 2024 asiakkailta myönteisen vastaanoton. Viihtyvyyden lisäämiseen keskittynyt remontti näkyi myös kävijämäärissä – Goodmanissa vieraili vuonna 2024 yhteensä 2,9 miljoonaa kävijää ja kävijämäärä kasvoi 1,5 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna.
Asiakaskokemuksen parantamiseen keskitytään Goodmanissa myös vuonna 2025. Goodmaniin asennettiin vuoden vaiheessa muun muassa uusia infopöytiä, joiden tekniikka ja reititystoiminto auttavat asiakkaita löytämään hakemansa liikkeet ja palvelut entistä helpommin.
Asiakkaille yksi erityisen tuntuva parannus tulevana vuonna on Goodmanin äänentoistojärjestelmän päivitys. Uuden kaiutin- ja mikrofonijärjestelmän myötä etenkin tapahtumien yhteydessä kuultavat juonnot, haastattelut ja keskustelutilaisuudet kuuluvat kauppakeskuksessa jatkossa entistä miellyttävämmin. Goodman aikoo jatkaa aktiivisena tapahtumajärjestäjänä myös tulevaisuudessa ja tuoda kauppakeskukseen esiintyjiä ja ohjelmaa kaiken ikäisille kävijöille.
Myös kauppakeskuksen sähköautojen latauspisteet uusitaan ja samalla latauspisteiden määrä kasvaa. Aiemmin käytössä olleiden kahdeksan latauspisteen lisäksi Goodmaniin asennetaan neljä uutta tehokkaan ja nopean latauksen mahdollistavaa DC-latauspistettä.
Goodmaniin on myös tuotu 12 uutta digitaalista mainospintaa, joiden avulla kauppakeskuksessa voidaan viestiä entistä aktiivisemmin esimerkiksi tapahtumista, tarjouksista ja liikkeiden kampanjoista.