Kauppakeskus Goodman tuo asiakaskokemuksen kehittämisen uudelle tasolle aloittamalla Hiljaiset shoppailutunnit. Palvelu tarjoaa rauhoitetun ostosympäristön kaikille, mutta erityisesti heille, jotka kokevat tavanomaisen äänimaiseman kuormittavaksi.
Hiljaiset shoppailutunnit järjestetään joka kuukauden ensimmäisenä maanantaina klo 17–20. Kolmen kuukauden mittainen kokeilujakso käynnistyy huhtikuussa 7.4. Kevään aikana muut Hiljaiset shoppailutunnit pidetään 5.5. ja 2.6.
Hiljaisina shoppailutunteina Goodmanin yleisistä tiloista ja liikkeistä vaimennetaan musiikki, kaupalliset kuulutukset ja mainokset. Myös käytävillä tapahtuva promootiomyynti, kuten sähkönmyynti ja operaattorimyynti, keskeytetään. Kaikki liikkeet ovat avoinna ja palvelevat asiakkaita normaalisti. Liikkeet voivat halutessaan mukauttaa palvelujaan rauhallisemman kokemuksen tarjoamiseksi. Esimerkiksi kampaamossa hiljainen palvelu voi tarkoittaa sitä, että asiakkaan kanssa keskustellaan vain palvelun kannalta välttämättömistä asioista.
Goodmanin kauppakeskuspäällikkö Virve Hannukka on ollut mukana suunnittelemassa Hiljaisia shoppailutunteja alusta alkaen. ”Idea syntyi yhteistyössä sekä vuokralaistemme että asiakkaidemme kanssa, jotka ovat toivoneet mahdollisuutta tehdä ostoksia rauhallisemmassa ympäristössä. Kokeilujakson aikana keräämme palautetta ja arvioimme, voisiko tästä tulla pysyvä osa Goodmanin palveluja”.
Goodman haluaa parantaa asiakaskokemusta entisestään ja tehdä kauppakeskuksesta paikan, jossa kaikki voivat asioida omalla tavallaan ja omassa tahdissaan.
”Hiljaiset shoppailutunnit ovat erityisesti heille, jotka nauttivat rauhallisuudesta tai kokevat melun ja äänet kuormittavina. Tämä koskee erityisesti aistiyliherkkiä ihmisiä, mutta myös Goodmanin liikkeiden henkilökunnalle tämä tarjoaa mahdollisuuden rauhallisempaan työympäristöön. Täydelliseen hiljaisuuden tilaan ei tietenkään voida päästä. Tavoittelemme parasta mahdollista kokemusta, joka kauppakeskusmiljöössä voidaan” toteuttaa, Hannukka toteaa.
Vastuullisuus on Goodmanin toiminnan ytimessä. Kauppakeskus panostaa sekä ympäristövastuuseen että sosiaaliseen vastuuseen. Ympäristövastuullisuutta tukevat muun muassa Goodmanin oma aurinkovoimala sekä vihreät valinnat, joita kauppakeskuksen toiminnassa ja palveluissa tehdään päivittäin. Sosiaalinen vastuu näkyy mm. kaikille avoimissa maksuttomissa tapahtumissa, lasten leikkipaikoissa, Goodwork-etätyötilassa sekä nyt alkavassa Hiljaiset shoppailutunnit -kokeilussa.