Hämeenlinnan keskustassa sijaitsevalle kauppakeskus Goodmanille vuosi 2022 oli tuloksekas. Yli 60 liikkeen monipuolinen valikoima, hyvä kattaus ravintoloita ja kahviloita sekä viihteelliset tapahtumat luovat ostoskokemuksen, joka vetää yhä useampia puoleensa.
Goodmanin kävijämäärä kasvoi viime vuonna yli 2,6 miljoonaan. Nousua vuoteen 2021 verrattuna oli yli 10 prosenttia. Goodmanin liikkeiden yhteenlaskettu kokonaismyynti vuonna 2022 oli lähes 65 miljoonaa euroa, joka on melkein 10 prosenttia edeltävää vuotta parempi.Goodmanissa avautui vuoden 2022 aikana uusia liikkeitä, kuten Normal ja NP Housukauppa. Joulukauppaa elävöitti jopa viisi pop up -liikettä.
”Vuosi 2022 oli meille reippaan kasvun vuosi. Myyntimme kehittyi erittäin vireästi yli ennusteen ja kävijämäärissä lähestyimme pandemiaa edeltäviä lukuja. Uusia liikkeitäkin meille avattiin ja kiinnostus vapaita liiketiloja kohtaan oli todella aktiivista. Kokonaisuudessaan olemme vuoteen 2022 oikein tyytyväisiä. Tältä pohjalta on hienoa ponnistaa tähän uuteen vuoteen”, hehkuttaa Goodmanin uusi kauppakeskuspäällikkö Virve Hannukka.
”Työstämme parasta aikaa brändiuudistusta. Markkinoinnin lisäksi aiomme uudistaa kauppakeskuksen sisätiloja viihtyisäksi hämeenlinnalaisten olohuoneeksi, jossa voi matalalla kynnyksellä nauttia pienistä ja suurista elämyksistä”, kertoo Hannukka.
Goodmania elävöitetään mm. tuomalla kerroksiin lämpöä ja inhimillisyyttä esimerkiksi istuskelu- ja oleskelualueiden sekä viherkasvien avulla. Lisäksi kauppakeskuksen pintamateriaaleja ja värimaailmaa raikastetaan. Tapahtumilla luodaan Goodmanista entistä elämyksellisempi paikka viihtyä.
”Uusia liikeitäkin meille on tulossa tämän vuoden aikana useita. Kaksi näistä avataan jo ihan muutaman kuukauden kuluttua. Syksyllä saamme uuden ison toimijan, kun lääkärikeskus Terveystalo muuttaa kauppakeskuksen kakkoskerrokseen. Uusista ja upeista kujeista pääsemme kertomaan ihan pian lisää”, vakuuttaa Hannukka.