Goodmanissa viime syksyn aikana tehty suuri sisätilaremontti on valmistunut. Nyt valmistuneen remontin yhtenä tavoitteena oli luoda sekä asiakkaille että liikkeille entistä viihtyisämpi ja virikkeellisempi kauppakeskus. Sisätilojen remontointi on osa Goodmanin laajempaa brändiuudistusta, jonka lopputuloksia pääsemme juhlimaan alkuvuoden 2024 aikana.
Remontissa pyrittiin toteuttamaan mahdollisimman paljon asiakkaiden toiveita. Kauppakeskukseen on tuotu aiempaa enemmän istuskelupaikkoja ja lisätty muun muassa kaksi uutta vesipistettä sekä uudet, ensimmäisessä kerroksessa sijaitsevat säilytyslokerot. Kauppakeskukseen toivottiin myös aktiviteetteja, ja nyt asiakkaiden käytössä onkin pöytäfutis-peli.
– Yksi uudistuksen tavoitteista oli luoda Goodmanista entistä olohuonemaisempi ja viihtyisämpi oleskelupaikka, johon näillä parannuksilla pyrimme. On ollut ilo huomata, että esimerkiksi nuorten toiveesta kauppakeskukseen tuotu pelipöytä on ollut varsin aktiivisessa käytössä. Sen äärelle on kokoontunut pelaamaan milloin kaveriporukoita, milloin perheitä, ja se on tuonut aktiivista yhdessä tekemisen tunnelmaa koko keskukseen, sanoo kauppakeskuspäällikkö Virve Hannukka.
Goodmanin sisätiloihin tuotiin remontissa lämpöä ja raikkautta uusilla brändiväreillä, kuten tiilenpunaisella, ja keveyttä lemmikinsinisen ja salvianvihreän sävyillä. Lisäksi sisätiloihin on tuotu luonnonmukaisia elementtejä, kuten puupintoja ja viherkasveja, jopa viherseiniä.
– Goodmanin värimaailmaan tutun sinivalkoisuuden rinnalle on tuotu uusia värejä ja sävyjä, jotka näkyvät jo nyt Goodmanin sisätiloissa ja tulevaisuudessa myös markkinointiviestinnässämme, toteaa Kauppakeskus Goodmanin markkinointipäällikkö Piia Veikkolainen.
Vuonna 2023 Goodmanissa tapahtui sisätilaremontin ohella myös paljon muuta uutta. Kauppakeskuksessa avattiin kolme uutta liikettä: lääkärikeskus Terveystalo, kauneusketju Kicks ja teehuone BOBO Speciality Coffee & Tea House.
Myös lapsiperheiden tarpeet on huomioitu entistä paremmin – Goodmanissa avattiin keväällä uusi lasten leikkipaikka, joka on osoittautunut erittäin tarpeelliseksi ja tervetulleeksi uudistukseksi. Kauppakeskuksessa järjestettiin vuoden aikana myös monia lapsille ja nuorille suunnattuja tapahtumia.
– Koemme, että on tärkeää tarjota lapsille ja nuorille erilaisia kokemuksia ja mahdollisuuksia tavata ikätovereitaan ja idoleitaan. Olemme myös pyrkineet tarjoamaan mahdollisuuksia kokeilla erilaisia uusia harrastuksia tapahtumissamme, joihin on kaikilla vapaa pääsy, sanoo Hannukka.
Myös erilaiset yhteistyökumppanuudet värittivät kauppakeskuksen vuotta. Kauppakeskus Goodman ja Kiipulan ammattioppilaitos aloittivat yhteistyön keväällä avaamalla kesäkukkien pop up -myymälän Goodmanissa ja syksyllä puolestaan valokuvausalan keskusjärjestö Finnfoto ry avasi pysyvän Finnfoto Gallerian kauppakeskukseen.
Molemmat yhteistyöt toivat kauppakeskuksen arkeen iloa ja eloa – valokuvanäyttelyn myötä kulttuuria pääsee kokemaan nyt kauppakeskuksessa ilmaiseksi ja oppilaitosyhteistyö puolestaan tarjoaa erityistä tukea tarvitseville opiskelijoille mahdollisuuden tutustua työelämään vaihtelevassa ja monipuolisessa ympäristössä, jossa on mahdollista perehtyä moniin erilaisiin toimialoihin ja työtehtäviin.
– Kauppakeskus Goodman haluaa tehdä konkreettisia tekoja yhteiskuntavastuun puolesta. Meille Goodmanissa on tärkeää, että opiskelijat pääsevät tekemään konkreettista ammatissa oppimista meidän tiloissamme. Haluamme tarjota mielenkiintoisen ja monipuolisen oppimisympäristön, joka on myös nuorille tuttu vapaa-ajanviettopaikka, sanoo Hannukka.
Goodman teki vuonna 2023 kaikkien aikojen myyntiennätyksen. Kokonaismyynti oli viime vuoden osalta reilu 75 miljoonaa euroa, ja kasvua edelliseen vuoteen kertyi peräti 15,9 prosenttia. Myös kävijämäärät kasvoivat huimasti – kasvua kävijämäärissä edelliseen vuoteen verrattuna oli jopa yli kymmenen prosenttia.
– Olemme tulokseen erittäin tyytyväisiä ja erityisen iloisia olemme siitä, että hieman hiljaisempien vuosien jälkeen asiakasmäärät ovat jälleen kasvusuuntaiset Hannukka kertoo.